You are viewing babyangel1300

Double L [entries|archive|friends|userinfo]
Leah

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Listening to The Fray [May. 13th, 2008|11:32 pm]
I love this song called How to Save a Life...but it always makes me sad and think of the past...in a sad, longing way. But I'm not upset, sad, or depressed at all lol. I'm actually really happy right now. I can actually say that nothing is wrong. It's weird. I think it stems from the fact that Chris and I are doing so well. This is the best we've ever been. Just having fun and relaxing. Biochem is tough, as expected, but it's not horrible. It's nice having only one class. I am working a lot, though. I've been working more at Performax and Dearborn Public Schools. Money's good though...oh and I just got a $2,200 scholarship today!!! And another one for $500!!! So I am really happy about that :)
It's REALLY going to help for next year. It's going to be an EXTREMELY expensive year applying for MCAT registration, schools, Kaplan class...etc...
This song by Journey - Faithfully is pretty good. I just listened to it for the first time today. It's cute, and nice.

I'm really sick of school, though. And of committments. I just go to school, work, meetings, volunteer events EVERY SINGLE DAY. It's kinda annoying trying to be the "perfect" student. But ooooooo well. It will be worth it in the end.

Ok time to study more.
linkpost comment

Random Excitedness... [Mar. 26th, 2008|05:50 pm]
[mood |anxious]

Tomorrow is the last day that I have a really hard test. It's Bio 140 with Adler and as soon as that's over I am practically done with this semester. I've done very well so far so I can drop all my finals and party. Speaking of the end of the semester, I'm SOOO excited b/c Julie invited me to go to Florida with her and her cousin Megan! It would be free food, free stay at her condo, and free transportation from her g-pas car. All I'd have to pay for is the flight, which is under $200 right now. That's freakin AWESOME. It wouldn't be a crazy, party vacation but rather a calm, relaxation vacation, which is much needed at the moment. This year has been stressful to the max and I need to chill outa state for a bit. So that should be April 20 - 24th. Then, April 25th-28th I'm going with Chris and his family to Kentucky to visit his mom's sisters and his grandma. I'm really excited to meet them and see what the south is like. I've never really been. I hope I meet some funny people...all I ever hear is how crazy the south is - well I wanna see it with my own eyes!
Then, I'm taking one class this summer: Biochem...that shouldn't be too bad all by itself. July brings vacations to Chicago and Indianapolis with Chris to visit friends and to visit my brother, Marc. Also my 21st birthday and Julie's 22nd, which will be celebrated simultaneously with a party bus. Woo hoo! I can't wait :) August brings potential vacation to Florida again and probably Chicago one more time.
I feel like I have ALL this stuff to look forward to but I feel like it will never come. I have to study literally all night for my test tomororw. When that is over, it's all smooth sailing from there. I just want tomororw over :(
Gah...this is so annoying.
I'm starving and there isn't much food that I want to eat in the house.
I also want another job...at a hospital. It's impossible to get in, though. But Performax + tutoring is fine for now. It pays the bills.

Ok food + study time now.
link1 comment|post comment

Have I written in here yet for 2008? [Feb. 17th, 2008|04:22 pm]
[music |Haddaway - What is Love]

Oh yeah, I have once I think. Well this year has started off with a bang. A lot of crap went down this summer, especially toward the beginning, and that really sucked. I was pretty down for a while. But summer II (haha I love how I divide sections of my life based upon school semesters. what a nerd.) turned out to be amazing and life changing. I met the love of my life in that semester and completely turned my life around. I cut out negative people from my life. There were a few people that were just always complaining, fighting, being alcoholic, and being dramatic and bam - they got the cut. I got closer to my good friends, the ones with positive influences on me. I met amazing people, one of which was Chris, who I am absolutely head over heels for. I got a job thanks to Dayna at Performax, which is definitely a great step closer toward my future goals. I also tutor Organic Chem at my school, and have met a lot of great people through that. I got a 4.0 for the Fall, and I think I may be able to pull that off for this Winter. *crosses fingers and cringes thinking of Adler* We shall see. I am also planning out everything I need to do to prepare for the MCAT and med school. It's stressful, but having a definite plan really helps.
I just feel so blessed in my life right now and I'm so thankful for everything and everyone around me. I think it's time I give back more. I wanna volunteer somewhere where people really need help. Not just at a hospital where I'm licking stamps. That's my next goal to conquer. I went to a wedding with Chris yesterday. It was one of his friends from highschool. It made me wonder what my own wedding will be like. I can't wait for that one day. Part of me wants my youth to go by quickly so that I can just be a doctor, be married, and have a great life. The other part of me wants to smack that part and say wtf? you're young and in college. Enjoy it while it lasts cuz you can never go back. I need to start appreciating the here and now more. I've gotten better about it though.
Valentine's day was really nice. It sucked that Chris and I had Physics lab for 4 hours inbetween our day from 5-9...but hey what can ya do? At least we were together. Again, what a level of nerdiness I have achieved. lol...
I watched Night at the Roxbury last night. I LOVE the music from that movie. It's so silly!! LOL that movie never gets old..
Oh yeah I got my hair cut, too. It's short, but I really like it. It's much easier to manage and it looks cute. Easy to style and doesn't look scraggly as mine sometimes does when it's long.

Ok well I have nothing else to update I think. Test in Bio 140 next week...must begin reviewing today.

I feel like having choclate instant pudding...I'm gonna go make it.
linkpost comment

I am excited [Mar. 31st, 2007|06:25 pm]
for so many upcoming things...

UofM-D is starting a cheerleading/pompom team for the men's basketball team..so I'm going to the meeting next week to see if it looks like something I want to do. If it's legit that would be so sweet..so I'm really hoping it works out.

I also went to Fairlane to apply for jobs and EVERY store was hiring! So I filled out 6 applications that I'm going to bring in tomorrow and I already got an interview at Urban Behavior to be a manager! I'm excited about that too...I just hope the pay is right.

School is over in 3 weeks and then I have 2 whole months of summer to relax, work, make some money and hang out with friends...then the Cali trip and then Orgo lab starts and it's all over lol..but I should be fine.

And then Thursday is Women on the Move event...I am so happy that I get to actually help people and hopefully get them motivated for school and realize that it is an option for them (them being women with kids from underpriviledged communities).


Time to get April started.
linkpost comment

orgo schmorgo [Mar. 25th, 2007|05:36 pm]
I got a 93% on my exam!!! OMG I'm so freaking happy. This weekend was beautiful. It's lovely and sunny today and I feel so happy and thankful for everything. I wish this moment could last.OH yeah and I took Phil to see the puppies today...it was so cute to see them playing together hehe
linkpost comment

wow [Mar. 14th, 2007|11:41 pm]
these past few days have been so crazy and so will next week. I FINALLY did good in orgo! I got 27/25 on my quiz plus 9 ex credit points to add onto my last test. o man i have a chance for an A or A-. woo lol that totally made my week. I stayed home Saturday and Sunday ALL Day long in my pajamas w/o leaving the house b/c I had to study so much - I'm just *that* darn cool. So I had that orgo quiz monday, then I had a social psyc exam this morning which I think I did well on, then tomorrow is un examen de espanol. Then this weekend can I have fun and celebrate? nope. I have 2 more tests - sports psyc & orgo. yay for me.

But then next wednesday my brother is coming into town for about 4 or 5 days so I get to hang out with him which I'm really excited about and Phil's honors ceremony thingie...I didnt know u needed 14 credits to get into that. o well.

i'm absoltuely exhausted. but i haven't LJed in a while so I wanted to.

g'night
link1 comment|post comment

(no subject) [Feb. 23rd, 2007|11:41 am]
OMG Spring Break has arrived!!! FINALLY! It's all over for one week. yay yay yay

Michelle - have a GREAT time in Mexico!!! Can't wait to see you when you get back!


la la la I'm going to work out then hang out with Phil all day b/c he's leaving me for a whole week to go back to California. I'm going to miss him so much and I'm already getting sad. But hopefully I can just use this time to get stuff done that needs to be done.

But alright workout time. I am starting to get irritated with my stomach. I'm noticing some extra pudge there that wasn't there before. This needs to go.
link2 comments|post comment

la [Feb. 1st, 2007|11:30 pm]
My first Orgo test is over. OVER. That's right, over. And I couldn't be happier. I studied my butt off and I think I did pretty well on it, and I already like DeCamp. He's a cool guy and he's funny and gives fair tests. I like teachers like that. Not like Allen...yuck I am so sick of her. But I just feel so happy with life right now...I just love it. I love everything about life at this moment and I'm so excited for this semester. I thought it was going to be crappy but it's actually turning out to be amazing and I'm having such a blast with all my friends and with school and stuff. It's good :). And I can't wait for Saturday!!! Jawad, Julie and I are getting all dressed up super fancy and going to dinner and then staying at Jawad's house and making strawberry dacqueries (sp?) and getting toaaaaaaasted. woo

I decided not to attend Pocahontus Day Friday b/c my family wants me to hang out with them and I think it's about time I devote some time to them instead of going out on weekends. So that's the plan.

Omgosh I am absolutely exhausted. I can't sleep for some reason...I get carried away watching SExn the City from midnight to 1 am lol I am so bad. This needs to stop. It's just so addicting. Alright - calling it an early night.
link1 comment|post comment

tonight [Dec. 13th, 2006|10:57 pm]
was cool. im glad that's over now.

i hate school. i have no motivation to study for these next 2 days, but i need it. i need to study. and then it's all over. help.

i cant wait for this weekend. im goign to make this the best christmas ever. cali, phil, friends, partying, fun...everything great.
link4 comments|post comment

(no subject) [Nov. 17th, 2006|03:39 am]
I got my first cell phone yesterday, at the age of 19. lol

yay.
linkpost comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]